reklama

Buzeranti, Maďari a iné...

Otec mi často vravieval, že nejde o to čo som povedala, ale ako som to povedala. Dlho som nechápala zmysel tejto jeho obľúbenej vetičky, až kým sa mi to nestalo na vlastnej koži. Mala som asi 16 rokov a život bol gombička. Bolo to krásne obdobie na ktoré rada spomínam. A bolo to aj obdobie kedy som začala chápať niektoré otcove poučky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Stála som v obchode, ktorý bol natrieskaný takmer k prasknutiu, nemala som toho veľa nakúpeného a tak som si veselo vykračovala k pokladni. Bolo slnečné letné popoludnie a ja som bola mladá a šťastná aj keď som si to žiaľ vtedy moc neuvedomovala. Počas dlhého čakania v rade som si rytmicky podupkávala nohou a snažila robiť čokoľvek čo by mi skrátilo chvíľu. Rozmýšľala som, ako sa pôjdem von kúpať a tá predstava sa mi natoľko zapáčila až som sa zasnívala.

Uprostred toho krásneho sna, prišiel šok. Spoza mňa hromžil akýsi valibuk, ktorý namna zahučal a dodnes si pamätám tu vetu "dovolíte láskavo slečinka?!" a prešiel okolo div, že ma nezrazil. Zdanlivo bezvýznamná situácia a troška intolerancie. Kto by si to ešte po rokoch pamätal? No v tej chvíli som zastala stáť s otvorenými ústami. Nešlo mi do hlavy, kde sa vo mne berie toľká zlosť na poznámku toho pána. Veď obsahovala všetky prvky slušnosti, nepoužil žiaden vulgarizmus. Človeku, ktorý by ju čítal len tak napísanú, by to prišlo normálne. Tak čo mi tam vadilo? A vtedy mi to došlo, otcove slová mi zneli v ušiach hlasnejšie, ako kedykoľvek predtým. Nešlo o to čo povedal, ale ako to povedal!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na toto som si spomenula a spomínam vždy keď vidím Jána Slotu. On sám tvrdí, že proti Maďarom nemá nič, vadia mu len politici, vraj má Maďarov aj kamarátov. A ani proti homosexuálom nič nemá, len mu vadí, keď sa príliš okato pretŕčajú. S tým by sa hádam dalo aj súhlasiť. Ale je tu jeden problém, okrem toho čo hovorí, je ešte omnoho horšie, ako to hovorí. S toľkou nenávisťou a zlosťou, až ma to prekvapuje. Preto sa nedá alibisticky vravieť, veď som nič nepovedal.. lebo, nešlo o to čo, ale ako!

Veronika Horváthová

Veronika Horváthová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena, mamina, manželka.. Zoznam autorových rubrík:  RodinaPolitikaZábavaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu